wtorek, 13 października 2015

CIASTO ORKISZOWE Z WINOGRONAMI I ORZECHAMI.

Gdy chłód wdziera się wszystkim szparami do domu to od środka grzeje się nie tylko gorącą herbatą, Lekką ręką wtedy do domowych wypieków dosypuję mąk pełnoziarnistych i cukier zamieniam na miód. Robię to jakby bez zastanowienia, po prostu chęci przestawiają się na jesienne zachcianki. W sumie to zdecydowanie zdrowiej, więc dlaczego tego nie wykorzystać i upiec takie zdrowsze ciasto. Do połączenia winogron i mąki orkiszowej zainspirowała mnie moja ostatnia focaccia, na którą przepis znajdziecie TU. To połączenie sprawdza się idealnie zarówno w wypiekach słodkich jak i wytrawnych, zresztą spróbujcie sami. Ostrzegam tylko że to ciasto jest dla osób którym nie przeszkadzają winogronowe pestki :)


CIASTO ORKISZOWE Z WINOGRONAMI I ORZECHAMI
forma 16x28 cm

100 g zmielonych orzechów laskowych
150 g mąki orkiszowej
100 g mąki pszennej
80 g brązowego cukru
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
110 g roztopionego masła
150 ml mleka
2 jajka
2 łyżki miodu (użyłam miodu ze spadzi iglastej)
300 g winogron

Piekarnik nagrzać na 180 stopni C. W jednej misce umieścić suche składniki czyli zmielone drobno orzechy laskowe, obydwie mąki, cukier oraz proszek do pieczenia i sodę. Natomiast w drugiej misce mokre składniki czyli roztopione i ostudzone masło, mleko, roztrzepane jajka i miód. Za pomocą miksera połączyć składniki z obydwu misek. Na koniec dodać winogrona zostawiając garść do ułożenia na wierzchu ciasta i całość wymieszać szpatułką. Przelać do formy, na górze ułożyć odłożone winogrona i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec około 50 minuta do tak zwanego suchego patyczka.
SMACZNEGO!!!




7 komentarzy:

  1. Upiekłabym se takie, bo mam kiść winogron, ale mam dzisiaj takiego lenia, że aż samej siebie nie poznaję. Aniu dopisz jeszcze ile tych winogron, tak na wszelki wypadek jak mi leń minie to zamieszam ciacho:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie widziałam takiego ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi zdecydowanie nie przeszkadzają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile tego proszku do pieczenia aż 1 i 1/2 paczki czy łyżeczki?

    OdpowiedzUsuń
  5. Może być masło klarowane?

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP