piątek, 12 lutego 2016

ZA'ATAR.

Zdarza Wam się przyrządzać domowe mieszanki przypraw ? Muszę przyznać że to świetna sprawa nie wymagająca tak naprawdę za dużego nakładu pracy, a przynajmniej mamy pewność co znajduje się w środku. Ja ostatnio przerzuciłam się właśnie na domowe mieszanie, więc pewnie zarzucę Was przepisami w najbliższym czasie. Zacznę od przyprawy która ostatnio podbiła moje serce, a mianowicie za'ataru, który jest świetnym dodatkiem do sera lub pieczywa. Zresztą przekonajcie się sami.


ZA'ATAR

3 łyżki suszonego tymianku
1 łyżka suszonego oregano
2 łyżeczki sumaku
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki uprażonego sezamu

Sezam uprażyć na złoto na suchej patelni. Tymianek oraz oregano umieścić w moździerzu i utrzeć na pył. Następnie dodać do nich sól oraz sumak. Ucierać chwilę po czym dodać uprażony sezam i wymieszać. Przełożyć do szczelnego naczynia. 
SMACZNEGO!!!



11 komentarzy:

  1. Aniu, spróbuj kiedyś zamiast tymianku i oregano użyć hyzop i sumak. Zakochasz się w tej wersji zaataru. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgoś ale mnie zaintrygowałaś tym hyzopem :)

      Usuń
  2. Świetna mieszanka przypraw. Na pewno kiedyś zrobię. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zatem czas okiełznać hyzop i sumak;) Lubię nowości!

    OdpowiedzUsuń
  4. domowe przyprawy smakują nawet lepiej

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam za'atar, jest niesamowicie aromatyczny i nadaje potrawom niepowtarzalnego smaku;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też lubię za'atar, świetnie smakuje na domowych flatbreadach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapisuje przepis, już miałam kupić gotowy

    OdpowiedzUsuń
  8. Jutro zamawiam przyprawy więc dopisałam do listy brakujące składniki. Jutro będą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Składniki zawsze mam. Zrobiłam, rewelacja! Planuję jeszcze labneh, tylko się trochę boję, że jogurt grecki przeleci mi przez gazę albo nie odcieknie :E

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP