wtorek, 15 listopada 2016

RIESKA (FIŃSKI CHLEB).

Tym razem mam dla Was przepis na ekspresowy fiński chlebek. Jest wiele jego odmian, ja przygotowałam rieskę z dodatkiem gotowanych ziemniaków, których ugotowałam za dużo na obiad. W oryginale użyto mąki jęczmiennej, ale z racji tego że nie miałam jej akurat w domu, użyłam mąki orkiszowej i myślę że sprawdziła się tu doskonale. Jeśli jednak jej również nie posiadacie, użyjcie po prostu zwykłej pszennej.

Chlebek ten przygotowałam w ramach wspólnego gotowania. Razem ze mną skandynawskie pieczywo przygotowywały dzisiaj również GIN, MARTYNOSIA oraz MIRABELKA.


RIESKA
korzystałam z TEGO PRZEPISU
4 sztuki

300 g ugotowanych i rozgniecionych ziemniaków
100-120 g mąki jęczmiennej (użyłam orkiszowej)
1 jajko
1/4 łyżeczki soli

Piekarnik nagrzać na 220 stopni C. W misce wymieszać razem dokładnie rozgniecione ziemniaki, mąkę, jajko oraz sól. Wyrobić ciasto. Jeśli ciasto jest za lepkie dodać jeszcze trochę mąki. Ciasto podzielić na 4 części. Każdą część rozgnieść na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia na płaski, okrągły placek. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec około 20-25 minut, aż chlebki się zrumienią. Podawać na ciepło ze śmietaną, łososiem i koperkiem.
SMACZNEGO!!!



Przepis dodaję do akcji Mopsika Kuchnia Skandynawska 2016 :






5 komentarzy:

  1. Świetne! Muszą cudownie chrupać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Gin, w sumie nie były chrupiące :)

      Usuń
  2. Fajny, taki cienki chrupiacy zrobie nastepnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób koniecznie, bo to całkiem inny chleb od tych znanych ;)

      Usuń
  3. Naprawdę mi się podoba ten przepis. Szybki i do tego wykorzystałaś pozostałe z obiadu ziemniaki. To coś zdecydowanie dla mnie, bo zawsze gotuję ich za dużo ;)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP