piątek, 16 grudnia 2016

CYNAMONOWE CIASTO Z MAKIEM I CZEKOLADĄ.

Jak co roku łapię się na tym, że nie starcza mi grudnia. Tak po prostu. Nim nadejdzie jakoś ciężko jest mi się zdobyć na wprowadzanie świątecznej atmosfery i testowanie przepisów, a gdy już jest to nagle z pierwszego dnia robi się nagle połowa. Jak efektywnie wykorzystać ten czas i zdążyć ze wszystkimi grudniowymi założeniami ? Muszę nad tym jeszcze popracować, ale to chyba dopiero w przyszłym roku. A tymczasem zapraszam na super proste w przygotowaniu ciasto cynamonowe, taki mój grudniowy umilacz.


CYNAMONOWE CIASTO Z MAKIEM I CZEKOLADĄ
przepisu podpatrzony u MIRABELKI

CIASTO
160 g miękkiego masła
100 g drobnego cukru
4 jajka*
300 g maślanki*
80 g maku
300 g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
szczypta soli

POSYPKA CYNAMONOWA
1 czubata łyżka kakao
2 łyżeczki cynamonu
50 g drobnego cukru

masło do wysmarowania formy
bułka tarta do wysypania formy

*składniki powinny być w temperaturze pokojowej

W misce miksera umieścić miękkie masło oraz cukier. Masę utrzeć na puszystą masę. Podczas ucierania dodawać pojedynczo żółtka, a następnie maślankę. W oddzielne misce odmierzyć mak, mąkę, proszek do pieczenia, sodę oraz sól. Całość wymieszać po czym partiami dodawać do masy maślanej. Gdy tylko składniki się połączą ciasto odstawić. W nowej misce ubić na sztywno białka jajek. Ubitą pianę wmieszać ostrożnie w ciasto za pomocą trzepaczki., Zrobić to w dwóch partiach. Na dnie formy uprzednio wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą wysypać 1/3 posypki cynamonowej. Na to nałożyć 1/3 ciasta, następnie znowu posypka i znowu ciasto. Gdy całość przełożymy do formy w ciasto wsadzić trzonek łyżki i za jego pomocą zrobić esy-floresy w masie. Następnie formę  z ciastem wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 stopni i piec około 40-45 minut do tak zwanego suchego patyczka. 
SMACZNEGO!!!




7 komentarzy:

  1. A ja się zastanawiam, jak zdążyłaś przygotować tyle świątecznych wypieków, bo u mnie to były dotąd tylko jedne ciasteczka :) Przepis wspaniały - zapraszam do dodania tego przepisu do mojego Linkowego Party :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuziu, w sumie sama się zastanawiam. Bardzo lubię świąteczne klimaty i chyba to mnie tak zmobilizowało :)

      Usuń
  2. A gdyby je upiec w keksówce? to jaką wielkość proponujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że spokojnie można w keksówce. Wzięłabym taką większą :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Pysznie smakuje:)upiekłam w tortownicy na 23 cm:)

      Usuń
  3. Idealne połączenie smaków jak dla mnie!<3;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne to ciasto!
    Mi też grudnia nie starczyło, ech...

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP